Hej, jag är sjuk, och det är tråkigt för jag har egentligen massor som jag vill skriva om här. Igår sprang jag omkring febrig på stan med svetten lackande på ryggen och letade efter min klänning från The Garden Collection – och hittade den! Det var himla tur, för annars hade det varit så vansinnigt ovärt alltihopa. Jag köpte även ett annat plagg, som jag är ytterst osäker på om jag någonsin kommer att använda.

Den här veckan har jag läst en av årets bästa böcker, en bok som jag aldrig ville skulle sluta, en romanvärld som jag aldrig ville lämna. Det går bra att läsa om Darling River här. Tyvärr var jag tvungen att börja med en ny bok så fort den där var slut, och det råkade dessutom vara den tråkigaste bok jag läst på evigheter. Årets tråkigaste bok. Text om den bör dyka upp i Arbetarbladet inom en relativt snar framtid.

[Update: Åh, Aase Berg skriver om Stridsberg i Expressen, här. Det kan inte finnas något mer effektivt sätt att förvandla någon till en våt liten fläck, än att låta den jämföra sin egen recension med en som hon skrivit. Om samma bok.]

Jag måste vila nu, men annars skulle jag ha skrivit om hur sinnessjukt bra Linna är, eller om varför jag alltid måste vara så himla tvärtemot med allt. Läser jag en konsumtionskritisk roman måste jag tvunget tokshoppa, ser jag ett lovvärt initiativ att visa upp kroppar som de är tänker som på autopilot att jag måste se till att bli smalare. Jag är nog väldigt febrig. Eller bara dum i huvudet.