Lördag var dejtdag med Catrine. Hon ringde när det var strålande sol och föreslog Liljevalchs. Ett ofantligt klädspaderinferno och cirka två timmar senare – då hade det börjat yra snöflingor i luften, snålblåsten inte nådig! – kom jag dit. Vårsalongen. Det var på det hela taget en rätt ointressant utställning, med några få undantag (t ex Elisabeth Frieberg).

1. Ett av konstverken var dock interaktivt. Vi flyttade glatt om alla pappersdockor och skapade min framtidsfantasi om familjen (med undantag för att jag hoppas att C ska ha två ben även om åtta, tio år).

2. Vin och oliver på Tranan. Jag blev lite full.

3. Catrine skriver dagordning, den här gången med rojalistiskt motiv. Seriöst.

4. Skitseriöst.

5. Middag på Kharazmi. Det här är efterrätten, baklawa till Katten och saffransglass till mig. Mer vin.

Sen gick vi till Kåken och drack cava med mina gamla, fina vänner. Vid det laget hade jag slutat plåta. Idag har jag varit trött och bakis och nyss sett  Julie & Julia. Imorgon ska jag tydligen jobba igen.