Jag har varit på Mallorca, där var det soligt, varmt och allmänt trivsamt. Jag skulle gärna skriva att vi åkte runt i små pittoreska byar, åt fantastiska lokala specialiteter, tittade på fin konst och så vidare – men det gjorde vi inte. Vi stannade på hotellområdet, på vårt Sunwing Resort i Alcudia hela veckan, vi åt slabbig takeaway och hopkoksmat från all inclusive-buffén mest varje dag, när vi inte kokade tortellini på rummet. Alltihop var helt fantastiskt. Idel vila, bad och sömn under en hel vecka. Jag tänkte en del på flygvärdinnors accessoarer, att de är så piffiga och fina. Glasögon med kristaller, dinglande rasslande armband, fina naglar, blonderade, fixade hår. Klockor. Jag är lite avundsjuk på det där, skulle också vilja ha ett jobb med en uniform som man måste kompensera för med lyxiga accessoarer (men sen när vi åkte hem hade alla hästsvans och tidsenlig pannlugg och det förtog lite av mina eskapistiska drömmar).

Förutom min eminenta familj var Karl Ove Knausgård också mitt sällskap på resan. Det kan man läsa om här.

Jag bloggar för mycket om oväsentligheter numera, men det beror på att jag går och filar på ett inlägg om döden. So, stay tuned.