Hej, ibland glömmer jag bort att jag har en blogg. Det är för att jag arbetar så mycket, det gör mig lite tankspridd. Ibland när jag sitter försjunken i bok och text och det helt plötsligt är dags att hämta på dagis kan jag bli totalt överraskad av det faktum att jag faktiskt har barn. Lite så är det med bloggen också, med den skillnaden att inget allvarligt händer om jag glömmer den på riktigt en längre period. Det blir lite bildblogg ikväll:

Nytt nummer av Residence ute idag – i vilket jag debuterar som skribent. Hurra! Jag har porträtterat inredaren Lisa Kerstinsdotter, det är hennes hem som pryder omslaget. Tjusigt, tjusigt.

Idag var vi på utflykt till Trosa. Min pappa är född och uppvuxen där, vi hälsade på min faster och farbror, besökte min vackra farmors grav och tittade lite på stan:

På körrgårn.

Jag tog med gula krysantemum till farmor.

Kyrkogårdsvaktmästare.

Mer nostalgi än såhär blir det inte. Albins. Det var här jag blev beroende av Panini-klisterbilder.

Praliner, praliner, överallt praliner!

Vi fick plocka med oss en kasse med blandade äpplen från trädgården.

Detta är huset. Det händer att jag blir en aning bitter över att inte min pappa var den som köpte det av farmor och farfar när det begav sig, för det är nära nog mitt drömhus.