I söndags inledde jag UNT Kulturs sommarserie ”Hej 10-tal!” med en text som gissar om litteraturens vägar under det kommande decenniet. Det är en text jag faktiskt tycker om, man kan läsa den –> här. Jag hoppas också väldigt mycket på att debatten om språkliga experiment kontra traditionellt berättande ska ta en paus, eftersom den inte är konstruktiv längre – om den ens varit det.

Annars har jag varit hos frisören idag, på Noir Sthlm. Det var toppen, jag fick blondare och lite kortare hår. Mindre hår. Och god latte medan jag läste InStyle och Elle Decoration. Det tog jättelång tid och jag njöt av varenda sekund. Min revisor mejlade i förmiddags och sa glädjande saker om mitt skattekontos tillstånd, vilket föranledde en stunds strosande på stan. Jag köpte en svart kofta på rea på Filippa K (jag ville skriva hos Filippa K där, men det känns som något min mamma skulle säga – som om man är hos en butiksinnehavare, i det här fallet Filippa Knutsson, personligen – hon har handlat en del före kedjornas tid helt enkelt), underkläder på NK Underkläder (vilka fina provrum!) och ett nagellack från M.A.C. Jag är väldigt nöjd med det här, jag är nöjd med det mesta just nu utom: 1) värmen 2) min svårbotade vätskebrist (se 1) och 3) att jag inte har semester än.