Hej, idag har jag försökt att arbeta så lite som möjligt – inte sådär väldigt avsiktligt, men jag har liksom förhalat och förhalat görandet tills det i princip var för sent och jag tvingades avsluta dagen med en supereffektiv timme. Vad jag gjorde istället:

Åt lyxlunch på Ljunggren med Emma och Kerstin. De syns inte på bilden, det gör bara maten som var väldigt god, kyckling med sataysås och het gurksallad med jordnötter. Jag tror att det är dags att offentligt avskriva min jordnötsallergi nu. (Hör du det, mor?)

Köpte en mycket dekorativ tysk rådjursfamilj som jag ämnar pryda en hylla i barnens rum med, den dag det står klart (när det sker är ytterst oklart). Rådjuren är nytillverkade, men man använder de gamla formerna för tillverkning fortfarande och därnere i Tyskland sitter tanterna på rad och fixar dit prickarna, enligt butiksinnehavaren Karin på Retro Etc, en alldeles toppenfin butik på Folkungagatan. Dit kan man gå även om man som jag är lite småskraj för SoFo, för tekniskt sett kan ju Folkungagatan inte vara söder om sig själv. Nu ska jag läsa lite i den dåliga bok som jag ägnat dagen åt att undvika, och sen ska det tittas på Mad Men. Om jag inte har sett minst två säsonger av två tv-serier innan sommaren är slut kommer jag att få något slags straff. Vilket är ännu inte bestämt, men jag ska utdela det alldeles själv. Hejsålänge.