Jag har hakat på Jenny Marias nya deal, den här, och avhåller mig under en månad från sociala medier som Facebook och Twitter, samt planlöst surfande och ihärdigt vidare-klickande. Men eftersom jag ändå bloggar så sporadiskt, kommer jag att fortsätta med det också under mars månad. Blogga sporadiskt alltså. Jag kommer också att lägga upp en del länkar till texter jag skrivit under fliken ”Text”. Det här nya projektet startade igår med väldigt lyckat resultat – jag hade skrivit färdigt en krönika vid en tidpunkt då jag vanligtvis brukar börja arbeta. Mycket skönt.

I fredags var jag på Nordiska och såg Modemakt 300 år av kläder, som visade upp intressanta och tjusiga kläder men som tyvärr inte gav så mycket när det gäller själva idégenomförandet och inramningen. Jag skrev om utställningen i UNT, och den finns inte som artikel på webben, däremot i det digitala textarkivet. Det är ingen vidare snygg redigering i det, men texten är ju där åtminstone.